2010/01/07

Mayablus till Stora Syster!


Det här mönstret har jag använt tidigare, och gjorde då en Mayablus med knytning fram i halsen. Nu ville jag prova med knäppning, och även om det kan vara lite svårt att se på bilderna är det tryckknappar hela vägen fram på den här blusen.
Ärmen är raglanärm och trekvartslång.

Tyget är ett blommigt, skönt beck-i-bölja tyg med färger som jag tyckte passade bra med en turkos kant eftersom det ger en skön kontrast och inte gör blusen så "fin-blusig".

Mönstret är Ottobres "Maya-blus" nr 1/2008. Jag förstorade mönstret så blusen är ungefär i strl 98. Jag är väldigt förtjust i det här blusmönstret eftersom det ger ett fint fall till tyget samtidigt som det ger bra med rymd och möjlighet till lek, men nästa gång ska jag göra antingen hellång eller kort ärm, trekvartsärm är inte min favorit.


Själva tyget är däremot en riktig favorit, just beck-i-bölja tyger ger mig associationer till behagliga sommarlov hos mormor och morfar på landet, deras påslakan var i rosa blommig beck-i-bölja.

2 kommentarer:

  1. Å vad kul, en ny blogg att kika i och inspireras av! Visst är Mayablusarna fina - önskar jag hade en liten tjeja att sy till - den Maya jag sytt fick bli till sonens kompis :-)

    SvaraRadera
  2. Tack, trevligt att du tittade in på min blogg:)
    Jag har varit minst sagt "sparsam" i mitt bloggande, men hoppas kunna bli mer aktiv nu mha bättre kamera, snabbare dator och inte minst mer tid - mao bättre förutsättningar!

    /Lena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...