2012/02/20

Förklädesklänning

Kläderna i Lilla Systers vintergarderob börjar bli i minsta laget. Tänk att man alltid blir så förvånad över hur snabbt de växer! Det som verkade så förtvivlat stort i november är nu på gränsen till urvuxet.



Men, nu när våren är på väg känns det inte lockande att fylla på med vinterkläder - lösning i det här fallet får bli förklädesklänningar. Och i höst blir de lagom som tunikor!


Eftersom insidan av klänningen syns så pass mycket (och för att jag inte gillar att sy kantband;) fick den bli vändbar.



Det blommiga tyget är ett äldre tyg men nyinköpt på Jofotex, och det rutiga är en loppisfyndad gardin.

Knapparna kommer från "gömmorna" och mönstret från Ottobre nr 4/2004.

3 kommentarer:

  1. Oj vad det var längesen jag kikade in här nu märker jag! Vilken fin klänning! Å sommarklänningarna i sommarbytet är underbara! Å dotterns gula ballongbyxor är så läckra att jag hade kunnat käka upp dom!!
    Jag har haft ett lååångt syuppehåll som jag håller på att åtgärda nu, därav har jag inte läst några bloggar heller. Men nu så! =o))

    SvaraRadera
  2. Haha, känner igen det där med blogg-uppehåll;) Inte så frekvent med inläggen här heller, men idag så vabbar jag - perfekt med lite bloggfix å kollande!

    /Lena

    SvaraRadera
  3. Smart lösning på glappet mellan vinter/vår-kläder! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...