2010/03/05

Nödvändigheter!


Inför Syfestivalen ville jag göra mer plats i tygskåpet och av någon outgrundlig anledning gjorde jag några dregglisar - visserligen behövs de men så mycket tyg går det ju inte åt:)


Jag provade en lite större modell efter ett mönster i Ottobre 4/2004, den är egentligen tänkt som halsduk och blev lite för bylsig på en späd 6 månaders bebis. Istället ritade jag av en mindre, färdigköpt dreggelhaklapp och den modellen passade Lilla Syster bättre.



Framsidorna är i interlock eller trikåtyg (samtliga från Jofotex), baksidorna i velour (från "gömmorna") och eftersom Lilla Syster är en stordregglare har de ett mellanlägg av plastad frotté.
Jag har hemskt svårt för att sy svängarna när jag kantbandar så för övnings skull fick de små haklapparna kantband. Svängarna blev knöliga men det känns inte som om det spelar så stor roll på en dregglis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...