2011/02/28

"Använd det du har" - Utmaning i mars!


Jag har bestämt mig för att vara med i Beas barnslikheters mars utmaning "Använd det du har".
Kort beskrivet så använder man de saker som redan finns hemma för att sy, snickra, limma, pyssla... Målet är ett projekt i veckan under mars, och den som vill kan lotta ut sina saker via sin blogg.
Jag var med i Maj-utmaningen, och det var väldigt väldigt kul! Den gången lyckades jag få till en omklädd kökssoffa, piffade en kökspall och två barnstolar, och några kakfat (som tyvärr snabbt gick sönder, men kul var det;).
Den här gången finns det (så klart;) en lååång lista på saker som jag skulle vilja få gjort (och där sakerna finns redo, men inte tiden):
- saccosäckar
- klä insidan av vitrinskåpsdörrarna med tyg.
- sy väskor
- täcke till barnvagnen
- rama in Stora Systers konstverk
- klä om kökslampan
- göra om hyllorna till lekrummet
- klä om kökssoffan (igen)
- sy fler "kompisar" med Stora Syster
- göra klart de tillklippta mjukis-katterna
osv....
Det ska bli riktigt, riktigt kul!
För min del är inspiations-timingen för utmaningen perfekt, jag känner verkligen för att åter börja göra lite roliga saker här hemma efter allt flyttstök, takmålande och badrumsrenoverande! Fast det råkar även sammanfalla med Lilla Systers dagisstart och min comeback på jobbet - så tidstimingen är inte så bra;)
Om DU vill vara med så gå in på Beas hemsida och anmäl dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...