2010/06/17

Award - jag tackar å bugar!

Vad kul - miiaoo syr har gett mig min första award - tack så mycket - det gjorde mig verkligen glad!

Med awarden följer att jag berättar 7 saker om mig själv - och sedan skickar den vidare till bloggar som inspirerar mig.

Här kommer mina 7 saker:
- Jag började sy i tonåren, helt enkelt pga att jag är 190 cm lång och inte kunde hitta kläder som passade - det känns som en "baggis" att sy i strl 74 när man är van att sy i strl 190;)

-Jag flyttade tillbaks till Stockholm för några år sedan, efter 10 år på Gotland, och min själ bor fortfarande kvar där!

- Jag har en stjärnfamilj och är sk "singel mother by choice" - stolt mamma till två underbara stjärnor producerade i Danmark mha donator - och medlem i Femmis.

-Jag försöker i det längsta stå emot att skaffa mig ett eget namnband till mina sydda alster.

- Jag är en "överutbildad" akademiker med mer än 300 högskolepoäng, som är väldigt trött på att vara landstingsanställd - och ständigt drömmer om andra yrkeskarriärer. Just nu står "lottomiljonär" och "pensionär" högt på listan;)

- Jag gillar serier, och tycker att den bra slapparstund är en nytryckt serietidning tillsammans med en chokladkaka i soffan.

- Jag syr på en helt "vanlig" oflashigt enkel maskin, med raksöm, sicksack och någon slags märklig fuskoverlock som jag aldrig har fötstått mig på.



Det är rätt svårt att skicka awarden vidare, inte för att det inte finns inspirerande bloggare, precis tvärtom - vilka ska man välja!? Det finns så otroligt många och det är kul att titta på alla alster som skapas "där ute"!
Här är de som jag av olika skäl valt att skicka awarden till:

Le Petit som gör fina och välsydda saker, och som dessutom, har det visat sig, bor i samma lilla förort som jag - trevligt med sybloggande grannar!

Irma & Otto dels för att hon gör ovanligt välsydda kläder, varierar sig, har valt tyger som är fina och inte alltid desamma som ofta syns här i bloggarna - dessutom kul med någon som syr till sina barnabarn.

Bland alla inspirerande bloggar som finns så är Solig en som verkligen utmärker sig - jag blir alltid så glad över att se vad hon lyckas åstadkomma - och sugen på att själv försöka sy liknande saker!

Så, awarden skickas vidare till dem, att besvaras och skickas vidare för de som önskar!

/Lena

5 kommentarer:

  1. Tack så hemskt mycket, vad glad jag blir! Spännande att läsa om dig också!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Kul att höra lite mer om dig ju!

    SvaraRadera
  4. Oj, vad glad jag blir! Du anar inte! Tack så väldigt mycket, jag ska suga lite på karamellen och klura på vad jag ska berätta om mig själv samt vilka jag ska skicka awarden vidare till. Jag återkommer!

    SvaraRadera
  5. Grattis till din award och vad kul att läsa om dig! Visst är det roligt att världen och bloggvärlden är ganska liten ibland =). Vi får ta en sydag här i förorten till hösten. Tack så mycket för awarden jag blev jätteglad!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...