2010/11/07

HURRA - nya symaskiner!!!

Jag har i alla år sytt på en väldigt enkel mekanisk maskin, en Bernette som jag fullständigt älskar! Den går å går å går trots att den är skamligt försummad vad det gäller allt i fråga om reparationer, underhåll och smörjning!
Men för någon månad sedan så började den falla i bitar, bokstavligt talat!
Jag hade redan planer på att skaffa mig en efterlängtad overlock och nu på Syfestivalen slog jag till på, inte en, utan två nya maskiner - ofattbart lyxigt!


Det blev dels den efterlängtade overlocken, Bernina 1150 ...


... och dels en elektrisk "basmaskin", Bernina 330, av lite mer avancerad modell än min gamla.

Eftersom jag varit så nöjd med min gamla Bernette så blev det två stycken Berninor (men jag provsydde de flesta märken som fanns på mässan).
Sedan hade jag väldigt god hjälp av andra sybloggar som under fikapauserna kom med sina erfarenheter och åsikter om de olika maskinerna - det underlättade verkligen! Så tack snälla Kånkarong, Filurkläder, Tilde Textil, Katarinas Kreativa Sida mfl som kom med råd och tips!

6 kommentarer:

  1. grattis till maskinerna! Jättetrevligt att ses!!

    SvaraRadera
  2. Bra beslut! Nu är det bara gasen i botten, eller hur?! Mycket trevligt att ses, tycker jag med.

    SvaraRadera
  3. Grattis till maskinerna! Jag har också varit glad och nöjd med min gamla Bernette och i höstas så bytte jag upp mig till en 1150. Jag är helnöjd!

    SvaraRadera
  4. Grattis alltid roligt med nya symaskiner.
    Har även jag 2 overlocksmaskiner dom e kanon bra man ser inte att man har sytt kläderna själv
    jag får oftas den fråga var jag har köpt det. Då blir man glad att det e så bra sytt.
    Lycka till titta gärna in till mej om du har tid www.hoffmansdesign.blogspot.com klicka dej vidare på kudden till höger så kommer du till min sömnads sida
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul med två nya symakiner! Jag köpte också ny symaskin...fast bara en =).

    SvaraRadera
  6. Grattis till nya maskinerna! Tror du gjort ett bra val! (Jag syr som sagt i stort problemfritt på min gamla negligerade overlock från Bernette, medan mina Janomemaskiner för stunden inte står vidare högt i kurs. Vanliga maskinen syr väl ok men CP:n ger mig gråa hår. Maken till lynnig maskin får man leta efter!)
    Jättetrevligt att träffas var det också! Kul att kunna vara till hjälp. Kollegan hälsar! :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...