2011/05/28

Award - tackar å bockar!

Vad glad jag blev över att ha fått en award av Sydd av C - tack så mycket för den:)





Min blogg har, minst sagt, gått på halvfart sedan i höstas. Orsakerna är många - flytt, lägenhetsförsäljning, inskolning på förskolan, jobbstart....helt enkelt en massa saker som tar TID från resten av mitt liv, där syendet och bloggandet ingår:)

Men det blir nog mer tid snart, om nå´t år eller så....

Med awarden följer blandannat att man ska berätta 8 saker om sig själv, hhm svårt, jag gör ett försök:

1. Efter höstens flytt bor jag numer i kollektivhus - en av de bästa saker som hänt mig! Alltid trevligt umgänge - när man själv känner för det. Middag i matsalen på vardagskvällar. Kompisar till såväl barnen som mig. Billigare vardagsliv eftersom man delar på en del saker (skrivare, dator, verktyg osv... finns ju även gemensam symaskin, men där är inte jag med;). Det ultimata boendet enligt mig!
2. Jag älskar verkligen retrotyger men har inte lyckats få till mina egna kläder i den stilen, då känner jag mig mest "utklädd".

3. Jag är nybliven viktväktare, och har gått ner 4 kg på 3 veckor - mäkta stolt:)

4. Jag har inte skaffat mig några namnband.

5. Jag älskar surkål, ättiksgurka, syltlök och kimchi.

6. Jag drömmer om att gå en kurs på Tillskärarakademin - men det är det där med tiden...
7. Jag gillar inte mumintrollen, och tyckte att de var bland det otäckaste som fanns när jag var liten och började gråta när någon talade finlandssvenska (fast numer är det bland de behagligaste dialekter jag vet:)

8. Jag lever i tron att jag ska göra det stora klippet på någon loppis alternativt vinna högvinsten på lotto - fast jag pensionsparar oxå....


Sedan är det meningen att man skickar awarden vidare men denna gång tänker jag passa just det momentet.
Det finns så oerhört många trevliga, fina och inte minst inspirerande bloggar ute i bloggosfären - så min award får gå vidare till er alla. Och TACK för att ni lägger ner tid på att göra saker och visa upp dem i bloggarna - det är så oerhört inspirerande!!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...